Pengikut

Ahad, 7 November 2010

Lupa atau sengaja tak ingat?!

       Agstarfirullahalazim..5/11..macam mane ar aku boleh lupe bin tak ingat tarikh penting ni?! "Assalamualaikum syg gah buat ape? lupe ke?" lupe? apa pulak mamat ni merepek! "Lupe? lupe apa abg?" aku masih tak fhm ngan klu yg dia bg. "Iye ar sape ar abg ni kan..syg lupe atau sengaja tak ingat hari ni hari ape?" Maafkan ima yer abg..bkn maksud ma utk lupekn tarikh besday abg tp bnyak sgt benda nak difikir dek otak ni..nasib baik abg call bg ingat kat ma..hu3 janji Insyallah ma tak buat lagi.
       Emm..mati akal aku nak pujuk cik abg ni. Selalunye aku yg majuk2 tapi kali ni dia pulak yg nak majuk2. X pe ar aku bg jer ar peluang kat dia utk manje2. Almaklum ar kami berdua ni duduk jauh..sorang kat Serdang and yg sorang lagi tercampak kat Singapura. Bile kekasih hati dia ni cuti barulah dapat jumpe. Itupun kalau nak jumpe mesti ne bawa family..hu3 bkn ape, nak jage adat and batas perhubungan and then cara ni juga leh rapatkn hbgn antara kedua2 belah pihak keluarga. Tol x abg? hahaha..nakalkan adinda permatamu ini.
        So mase nak pujuk ni aku saje ar tnye: "Abg nak hadiah ape?" soal aku mencari nahas. "Emmm abg x kesah ma nak bagi ape kat abg tapi abg ada satu permintaan. Ma mesti tunaikan tau." wah!ayat nak dahsyatkan. Seram jer aku dengar. Apa yang mamat ni nak? "Abg ckp ar dulu..ape dia?" lame gak ar aku tgu dia nak ckp. "Ma..abg nak ma ikut abg balik Sarawak jumpe mak n ayah abg. Bolehkan?" huh! terkejut aku..selama ni aku cume ckp dlm telefon jer kot n lom penah lg face 2 face ngan bakal mertua..hahahaha gegil gak aku nak jawab. "Em mesti kena pergi ke? kalau ma x nak?" soal aku menguji. pergh!terus dia kate aku x serius ngan hbgn kami berdua selama ni. mesti mase tu muke dia masam mencuka kan.. "Abg..abg, ma gurau jer ar. Tentulah ma nak ikut abg balik sane lgpun ma x sabo nak jmpe diaorg." dan aku rasa plg bhgia bila dia ckp "abg syg ma..abg syg n cinta sgt2..ma pandai jge hati abg n hormat pd org tua abg." nadanya sungguh ikhlas dan bisa buat hilang sgl stress yg dh kusut kat otak aku td. Rasa terapung2 di awanan skg ni.
       20/11/2011?! wah!cepatnye tarikh ni wahai cik abg syg? nape mesti abg pilih tahun depan?! sem dpn kan ma baru jer abiz blajo keje pon lom tahu lg..mmg ar abg mampu tapi ma nak juga cari duit sendiri. Insyallah abg jodoh kite akan berkekalan..same2 ar kite berdoa minta keberkatan hbgn kite ni pd tuhan yg Maha Pencipta dan Maha Segalanya..amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan